3 اکتبر

۵ اقدام امنیتی مهم برای وبسایت های تحت وردپرس در سال ۲۰۲۳ / ۱۴۰۲

سلام. من محمد اسماعیلی متخصص نرم افزار و امنیت وب هستم. در ادامه با [ مقاله ۵ اقدام امنیتی مهم برای وبسایت های تحت وردپرس در سال ۲۰۲۳ / ۱۴۰۲ ] با من همراه باشید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و بازمتن است که برای ساخت وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و غیره استفاده می‌شود. وردپرس بسیار محبوب و پرکاربرد است و بر اساس آمار، حدود 42 درصد از تمام وب‌سایت‌های اینترنت از آن استفاده می‌کنند. اما همین محبوبیت باعث می‌شود که وردپرس هدف حملات سایبری باشد. بنابراین، لازم است که کاربران وردپرس اقدامات لازم را برای افزایش امنیت وب‌سایت‌شان انجام دهند.

برخی از اقدامات امنیتی وردپرس عبارتند از:

  • استفاده از نسخه به‌روز وردپرس، پلاگین‌ها و قالب‌ها: نسخه‌های قدیمی ممکن است دارای آسیب‌پذیری‌های امنیتی باشند که توسط هکرها مورد سوءاستفاده قرار گیرند. بنابراین، بهتر است که همیشه نسخه جدیدترین وردپرس، پلاگین‌ها و قالب‌ها را نصب و فعال کنید.
  • استفاده از رمزعبور قوی: رمزعبور یک عامل مهم در حفظ امنیت حساب کاربری شما در وردپرس است. رمزعبور قوی باید شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد، نشانه‌ها و حداقل 12 کاراکتر باشد. همچنین، بهتر است که رمزعبور خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و هرگز آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.
  • فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای: تأیید دو مرحله‌ای یک روش امنیتی است که نیاز به داشتن چیز دیگری علاوه بر رمزعبور دارد. به عنوان مثال، یک کد یکبار مصرف که به تلفن همراه یا ایمیل شما فرستاده می‌شود. با فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای، شما می‌توانید جلوی دسترسی ناخواسته به حساب کاربری خود را بگیرید.
  • پشتیبان گیری از وب‌سایت: پشتیبان گیری از وب‌سایت یک راه حل پیشگیرانه برای محافظت از داده‌ها و محتوای وب‌سایت شما است. با پشتیبان گیری از وب‌سایت، شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل یا حمله، وب‌سایت خود را به حالت قبلی بازگردانید. شما می‌توانید از پلاگین‌های وردپرس مانند [UpdraftPlus] یا [BackupBuddy] برای پشتیبان گیری خودکار از وب‌سایت خود استفاده کنید.
  • نصب یک پلاگین امنیتی: پلاگین‌های امنیتی وردپرس می‌توانند به شما کمک کنند تا وب‌سایت خود را در برابر حملات مخرب مانند تزریق کد، تخریب فایل، دستکاری دیتابیس و غیره محافظت کنید. برخی از پلاگین‌های امنیتی معروف وردپرس عبارتند از: [Wordfence Security]، [Sucuri Security]، [iThemes Security] و [All In One WP Security & Firewall].

این مقاله تنها بخشی از اقدامات امنیتی وردپرس را شامل می‌شود. برای تامین امنیت نرم افزارهایی که ممکن است امنیت آنها باعث اقدامات حقوقی شود شما نیازمند یک متخصص امنیت هستید. برای مشاوره با تیم تخصصی امنیت شرکت محمد اسماعیلی از طریق یکی از راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.